Alle fietsen gratis bezorgd
Winkels in Nederland en België
Klanten geven ons een 9,4
0
Elektrische Fietsen Sportieve fietsen Stadsfietsen Accessoires Winkels Service
Terug > Alle elektrische fietsen Fongers e-bikes Elektrische damesfietsen Elektrische bakfietsen Elektrische herenfietsen Elektrische transportfietsen Elektrische vouwfietsen Elektrische fatbikes Elektrische moederfietsen
Terug > Alle sportieve fietsen Mountainbikes Hybride fietsen Racefietsen Kindermountainbikes Romet Mustang M2
Terug > Alle stadsfietsen Damesfietsen Transportfietsen Herenfietsen Kinderfietsen Sportieve stadsfietsen
Terug Fietstassen Fietsmanden/kratten Fietsstoeltjes / Kinderzitjes Smartphonehouders Kilometertellers Spatborden Bakfietskussens (Bak)fietshoezen Fietssloten Fietshelmen Fietsverlichting Fietsstandaarden Fietspedalen Fietszadels Voordragers Bar-ends Acculaders Displays Accu's Motoren Vogue onderdelen
Terug Matrabike Waalwijk (NL) Matrabike Reet (BE) Matrabike Sint-Martens-Latem (BE)
Terug Veelgestelde vragen Reparatiestatus Gebruiksaanwijzingen e-bikes Bestelprocedure Betaalmogelijkheden Bezorging Afmontage Retourprocedure Over ons Contact Cadeaubonnen ANWB Fietsverzekering Fietsplan Garantie Klacht aanmelden Reparatie aanmelden

Garantie

Matrabike levert al meer dan 30 jaar fietsen aan tevreden klanten in Nederland en België. Op iedere fiets ontvangt u als klant 2 jaar garantie. Lees meer over onze garantierichtlijnen, werkwijze en het benodigde onderhoud aan uw fiets om de garantie te behouden.

Garantie richtlijnen

De door Matrabike gehanteerde termijnen en voorwaarden zijn een minimum en gelden onverminderd als de wettelijke regels aangaande garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Aanvullende garantie van Matrabike.nl op iedere fiets
Matrabike geeft 2 jaar garantie op iedere fiets. Deze garantie is enkel van kracht als u uw fiets op een gedegen manier onderhoudt volgens onze richtlijnen. Slijtage aan onderdelen ten gevolge van het gebruik van de fiets valt nooit onder de garantie. Onze fietsspecialisten beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder garantie valt of voor uw eigen rekening. De garantierichtlijnen op een fiets die bij Matrabike is gekocht, zijn als volgt:

  • De fiets dient op gedegen manier te zijn onderhouden. Iedere fiets heeft regelmatig onderhoud nodig. Goed onderhoud draagt eraan bij dat onnodige hoge reparatiekosten voor u, als gevolg van slecht of geen onderhoud, worden voorkomen.
  • Onder ‘op een gedegen manier te zijn onderhouden’ verstaan wij dat u de fiets als eigenaar mimimaal één keer per jaar een onderhoudsbeurt dient te laten geven door een fietsspecialist en hiervan bewijs kan overleggen wanneer u beroep maakt op de garantie. 
  • Reparaties die door derden worden uitgevoerd, laten het recht op garantie bij Matrabike op de gerepareerde onderdelen vervallen. 
  • Op slijtage onderhevige onderdelen (denk aan bijvoorbeeld fietsbanden) kan geen beroep worden gedaan op de garantie. Matrabike  hanteert hierin de garantiebepalingen zoals deze door onze fabrikanten zijn vastgesteld. Indien u het vermoeden heeft dat het gaat om een fabricagefout kunt u de fiets insturen ter beoordeling voor garantie. Let op: uw factuur is tevens uw garantiebewijs.
  • Als u uw fiets in één van onze winkels ter reparatie onder garantie aanbiedt, dient u het aankoopbewijs en een bewijs van de onderhoudsbeurt(en) te laten zien aan de winkelmedewerker. Een factuur met specificaties dient u aan ons te kunnen overhandigen als bewijs.
  • De op de website genoemde garantietermijnen/fabrieksgarantie betreft een door Matrabike aangeboden verkopersgarantie, dit doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Werkwijze aanvullende garantie Matrabike.nl

Het aankoopbewijs
De 2-jarige garantieperiode op uw nieuwe fiets gaat in op het moment van aankoop. De datum die op uw aankoopbewijs staat, is de aankoopdatum. Bewaar uw aankoopbewijs op een veilige plek. Deze heeft u nodig als u aanspraak wilt maken op een garantieverzoek door uw fiets in één van onze winkels aan te bieden ter reparatie.

Carry-in garantie
Wilt u uw fiets ter reparatie onder garantie aanbieden? Dan is het niet nodig contact op te nemen met onze klantenservice. Matrabike werkt bij garantieverzoeken middels reparatie namelijk volgens het ‘Carry-In’ principe. Dit betekent dat u uw fiets zelf naar één van onze winkels brengt. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken en kunt uw fiets gewoon naar één van onze fietsenwinkels brengen.

Uw fiets laten ophalen
Wanneer het u niet lukt om de goederen naar één van onze winkels te brengen, kunnen wij deze voor u op laten halen door onze vervoerder. Voor het ophalen van de fiets zijn wij genoodzaakt een bedrag van €37,50 in rekening te brengen. Ook voor het terugbrengen van de fiets brengen wij €37,50 in rekening. Mocht u hier gebruik van willen maken, neemt u dan contact op met onze klantenservice. In dit geval is het wel nodig om een ophaalafspraak te maken. 

Specialisten beoordelen garantieverzoek
Matrabike beschikt over een technisch team met deskundige fietsspecialisten die uw garantieverzoek beoordelen. Deze specialisten zullen beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder de garantie valt of dat de kosten hiervan voor uw rekening vallen. 

Onderhoud aan uw fiets

Jaarlijks een onderhoudsbeurt
Voor lang fietsplezier heeft iedere fiets onderhoud nodig. Matrabike stelt regelmatig onderhoud, minimaal één keer per jaar, verplicht om de 2-jarige garantieperiode te behouden. Onze fietsspecialisten voeren de onderhoudsbeurten aan uw fiets graag uit, zodat u uiteindelijk minder hoge reparatiekosten zult hebben en optimaal van uw fiets kunt genieten. Wilt u uw fiets aanmelden voor een onderhoudsbeurt? Breng hem dan langs in één van onze winkels, onze collega's zullen uw fiets dan aannemen en de mogelijkheden voor behoud van garantie met u doorspreken. De tarieven voor onderhoud en reparatie vindt u hier.   

Onderhoudsproducten
Bent u op zoek naar onderhoudsproducten voor uw fiets? Neemt u dan eens een kijkje in ons assortiment aan onderhoudsproducten voor fietsen. Wellicht zit hier precies datgene bij wat u zoekt.

 

Klantervaringen

Klantenservice 0416-342012 Ma t/m Vr 9:00-17:00, Za 10:00-16:00. Dagelijks gesloten van 12:15-12:45. klantenservice@matrabike.nl
Zoeken

Vul een productnaam, merk of eigenschap in.

Winkelwagen

U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
Kunnen wij u helpen?

0416-342012